PAVILION [contemporary art & culture magazine] on Mon, 11 Jun 2007 08:49:36 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] miscari urbane la gaypride

MISCARI URBANE LA GAYPRIDE
http://ion.pavilionmagazine.org/

GayPride-ul de anul acesta a dat masura, mai mult ca niciodata, a imposibilitati noastre ca natiune sa judecam firesc. Am vazut marsuri in toata tara impotriva gayilor. Cu pancarde care de care mai absurde (genul: “Vrem sa avem o familie normala” - de parca ii pune cineva sa isi bata nevasta si sa se imbete ingrozitor seara de seara). Mai mult decit atit toate acestea se desfasurau in timpul summitului OSCE ce vea ca tema discriminarea. Le-am aratat noi ce e discriminarea daca mai aveau umbre de indoiala.
La fel de important imi pare ca toate aceste evenimente au scos la iveala miscari despre care nu aveam idee ca ar exista la noi: neonazistii ortodoxi (despre Noua Dreapta auzisem, ce-i drept insa nu stiam ca biserica sustine formatiuni fasciste), Antifa (miscare antidiscriminare foarte activa in Occident), Ultra (miscare neofascista ce se desfasoara in timpul meciurilor de fotbal). De unde deduc ca avem un peisaj mai colorat decit banuiam.
Daca crucea celtica stilizata de pe steagurile si tricourile Noii Drepte a fost ilegal arborata (fiind insemn fascist), actiunile celor de la Antifa au fost perfect initiate (complet non-violente).
Daca neonazistii (in cele doua forme ale sale) au actionat asa cum ne asteptam prin atacuri de forta grupate si de o violenta extrema, iata ca Antifa isi face simtita prezenta in spatiul urban romanesc pentru prima data. Imbracati in felul lor caracteristic (in haine asemanatoare si cu fata acoperita sugerind identitatea comuna) au provocat confuzie si in rindul fortelor de ordine care i-au cluat drept teroristi si iau pus la zid. Asta imi sugereaza ca jandarmii nu sint informati periodic despre aceste miscari si care dintre ele sint violente, periculoase.
O alta grupare pe care am identificat-o, unica pe plan mondial, este cea a minorilor care arunca cu pietre. Aratau mai gay decit travestitii din grupul ce marsaluia calm pe bulevard. Cine ar fi crezut ca micutul acela pensat si epilat pe picioare o sa apuce o piatra. Ma asteptam ca gay-ii sa riposteze aruncind cu creioanele dermatografe sau punindu-le in fata agresorilor oglinzile pudrierelor sa ii sperie putin.