Gabriel Baldovin on Mon, 2 Jul 2007 19:03:23 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] leonte rautu

 Principial cred ca {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/expo/2006/Lustration.jpg - aveti dreptate}
 Stiti cum e... Toti avem un Complex Adam. Toti suntem cumva vinovati de ceva. Generatia dvs. fata de cea a noastra pentru ca nu s-a impotrivit mai acerb sistemului. Generatia noastra fata de cei ce vin dupa noi pentru ca nu schimbam noi ceva mai rapid si de a le usura astfel lor viata...

 A lua acum doar pe A. Oroveanu si pe R. Balaci si a le prezenta ca profitoarele sistemului mi se pare tras de par. Ati putea sa va autodenuntati in aceasi masura si pe dvs. pentru ca nu ati facut destul pentru cei persecutati de regim.

 Daca Ruxandra Balaci si Anca Oroveanu s-ar fi aflat ele insele la originea puscariilor din Sighet, daca ar fi fugarit taranii anticomunisti prin munti as fi avut ceva dubii fata de prezenta lor in aceste functii publice.

 Figurile emblematice ale epocilor clasice au facut  compromisuri  mult mai grave. Ce sa facem? Sa daramam intreaga cultura clasica pentru ca se bazeaza pe o societate ermetica, pe o sciziune intre stapan si sclav?

 Haideti sa ne gandim la un Velázquez sau un Heidegger care (in special ultimul) au slujit niste regimuri dubioase, profitand de pe urma sistemului. Fireste ca produsul lor cultural sufera aceasta pata a descendentei dintr-un mediu corupt. Dar nu stiu cat de mult le stirbeste valoarea....

 Ce va face sa credeti ca Amca Oroveanu nu ar recunoaste (public)"acest lucru"? Ati intrebat-o si a fulgerat deodata din senin fara sa va dea raspunsul?

 Tinand cont de preocuparile lor culturale ma intreb oare ce credeti ca ar putea "salva" sufletul lor si altora. Postul de {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/expo/2006/ce_ger_vara.jpg - presedinte al Romaniei}
 Daca nici cultura nu poate curatza un om de angoasele trecutului atunci care credeti ca ar fi domeniul? A mai ramas unul care ar putea fi deasupra culturii --pocainta la Muntele Atos... Insa societatea actuala crede ca mai exista si alte cai de "vindecare". Daca dvs. credeti ca cineva nu se mai poate reabilita prin alte aceste alte cai va priveste. Insa nu puteti sa pretindeti ca faceti parte dintr-o societate contemporana, laica. Oricum, din nou v-as putea aduce pe dvs. in prim-plan ca exemplu pentru ca nu mergeti sa va pocaiti dupa principiile cu care le reprosati descendenta familiala celor doua doamne.

 Dar stiu eu comunisti care au declarat-o public in mod fatalisto-ultimativist si carora cred ca nu le reprosati acest lucru... Personal cred ca nu principiile sunt cele care va ghideaza pentru atacul impotriva neocomunistilor ci ostilitatea/simpatia (personala). Pana la urma cred ca si astea sunt normale; aveti tot dreptul sa nu placeti sau chiar sa fiti ostil fata de cineva. Dar spuneti-o in gura mare si pe de-antregul fara a mai folosi cai ocolitoare cu principii, cu vinovatii ancestrale, cu arhive si dosare sa ne incurcati in argumente...

 Toate bune!

 gabriel baldovin

 {http://www.members.lycos.co.uk/gabald/gabriel%20baldovin.htm - http://www.members.lycos.co.uk/gabald/gabriel%20baldovin.htm} {http://baldovin.blogspot.com - http://baldovin.blogspot.com}