radulescu denise on Thu, 13 Sep 2007 08:22:55 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Cinematograful de dans #2

Cinematograful de dans

In aceasta joi, de la 8.30 (seara), pe Motoare:

Pezzo 0 (due)

Coregrafia si interpretarea: Maria
Donata d’Urso

Lumini: Yves Godin

Regia de lumini: Yannick Fouassier

Coloana sonora: Mathieu Farnarier

Fraza
coregrafica din Pezzo 0 (due) reda atentia acordata subtilului,
infimului. “Imi place sa privesc suprafata pielii ca pe spatiul scenic. Pielea,
loc de frontiera, limita, interfata, punct zero.” (Maria Donata d’Urso) Zero
precum o “balama” intre mult si putin, intre inainte si inapoi.
Unde dreapta devine stanga, iar stanga se preschimba in dreapta. Zero ca vid,
absenta si prezenta. Corpul nu deseneaza traiectorii in spatiu, ci devine el
insusi locul de legatura sau de destructurare a formelor si a miscarilor.

Spectacolul
“Pezzo 0 (due) este realizat ca urmare a lucrului alaturi de Laurent
Goldrig, artist cu care am filmat “portrete” de corpuri si cu care impartasesc
o atentie particulara fata de calitatea prezentei corporale.” (Maria Donata
d’Urso)

 Torsul
devine campul unei anatomii metamorfice care desface si decontextualizeaza
forma pentru a o reconstitui ulterior. Corpul este astfel fragmentat pentru a
fi utilizat partial, iar la final sa fie o retragere in sine prin unire a
tuturor formelor.

Cartes
Postales

Un film de Richard Copans

Coregrafie: Raimund Hoghe

Cu
Raimund Hoghe si Lorenzo De Brabandere

Productie: Les Films d'Ici/Agathe Berman

Durata: 26’

“Pier
Paolo Pasolini scria despre aruncarea trupului in lupta. Aceste cuvinte m-au
impulsionat sa urc pe scena.

Alte
surse de inspiratie sunt realitatea inconjuratoare, timpul in care traiesc,
amintirile mele, oamenii, sentimentele si puterea si frumusetea muzicii si
confruntarea cu propriul corp, care in cazul meu nu corespunde idealurilor
conventionale de frumusete. Este foarte important sa vezi pe scena trupuri care
nu se incadreaza in norme- nu numai in legatura cu istoria ci si cu progresul
modernitatii care transforma oamenii in obiecte.” Raimund Hoghe

Curator:
Denise Radulescu

Va
asteptam!

___________________________________

Centrul
National al Dansului

Denise Radulescu

Adresa corespondenta: OP 37, CP 26, Bucuresti

Locatie: Teatrul National, B-dul.
Nicolae Balcescu nr. 2

Etaj 3/4

tel: + 40 21 318 86 76 / 319 73 82