Attila Tordai-S. on Thu, 13 Dec 2007 11:17:46 +0100 (CET)

[Nettime-ro] vineri, ora 18, Dan Perjovschi la Studio Protokoll

Studio Protokoll in colaborare cu revista IDEA arta + societate prezinta

REZISTENTA CULTURALA

un proiect de

DAN PERJOVSCHI

Vernisaj: vineri, 14 decembrie, ora 18:00

Expozitia este deschisa in perioada 14 decembrie 2007 - 14 ianuarie, 2008,

luni-vineri, intre orele 10:00-16:00

Adresa: str. Dorobantilor, nr.12, Cluj , Tel.: +40 264 594634, Fax: +40264431603

Mi-a placut intodeauna sa contrazic sau sa intoc pe dos lucrurile. Am facut unul din cele mai plictisitoare performance-uri, cind mi-am tatuat Romania pe umar. A fost si unul din cele mai lungi perfomance-uri din toate timpurile, pentru ca a durat zece ani, contrar la ce se spune despre performance: ca e un gen de arta trecator... Proiectul pentru Studio Protokoll este extrem de precis si extrem de specific: iau bani de la profit si dau la non-profit.
Rezistenta Culturala este exact ceea ce spune ca este. Cum rezistam intr-o lume a profitului? Cum rezistam cultural in afara pietei de arta sau, cel putin, cum facem sa nu fim condusi de piata? Ma intereseza baza polemica  a proiectului (ce-i aia non-profit, ce-i aia piata, banii corup sau ajuta? etc.), dar ma intereseza mai mult sa afirm ca este datoria artistului sa sprijine (prin orice mijloace) ceea ce i se pare important. Rezistenta nu inseamna retragere in munti; in definitia mea inseamna iesit la bataie. Teoria este interesanta, dar nu ajuta la nimic daca nu are solutii practice. Prin Rezistenta Culturala eu afirm o solutie: daca contextul este neprietenos si nu ofera solutii, atunci trebuie sa gasim alte surse si alte strategii ca sa existam.* (Dan Perjovschi)

*Extras din discutia dintre Dan Perjovschi si Attila Tordai-S., purtata cu ocazia expozitiei Rezistenta Culturala la Studio Protokoll

Expozitia Rezistenta Culturala este ultima dintr-un sir de proiecte prezentate de Studio Protokoll in colaborare cu revista IDEA arta + societate.

Proiectul a fost sprijinit de: IDEA design + print, Editura Koinonia