irinuca vaduva on Thu, 23 Apr 2009 17:58:58 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] "VREI SA TRECEM LA INTREBARI MAI SERIOASE?" - Claudiu Cobilanschi - Galeria 26/ OTA - 24.04.2009, ora 19.30

"VREI SA TRECEM LA INTREBARI MAI SERIOASE?"
o expozitie de jocuri in societate, lumina si curiozitate

vernisaj: 24.04.2009, ora 19.30, contact 0723.971.929
GALERIA 26/OTA, Str. Dr. Staicovici 26 (Piata Operei)

"Uita-te, vezi cat sunt de frumoasa? Spune-mi la cine visezi, cine este cea la care nu iti ridici ochii, scrie cum te cheama si mai spune-mi daca sunt eu aceea. Te intreb daca iti plac culorile mele, care este data ta de nastere, raspunde cat de sincer esti, zodiile noastre se potrivesc pentru un film impreuna, scrie aici daca ai vrea sa vii.
Oracolul - colectie de lucruri delicate ascunse din timiditate si scoase la lumina ca proiectie a unei imagini despre sine. Intrebari ce aduna raspunsuri-mozaic menite sa creioneze o intentie, sa exprime ceea ce nimeni nu poate sa spuna intru totul. Mici sclipiri de interes, rute indirecte, jocuri de societate si protochestionare ce isi doreau raspunsul la prima intrebare adevarata.
Suntem colegi, prieteni, vecini - sunt intotdeauna langa tine. Intreaba-ma despre calatorii, despre pietre, nori si liniste - intreaba-ma despre mine si asteapta sa "iti las ca amintire" raspunsul. Completez al treilea caiet de amintiri, toate ma intreaba cine esti, cum te cheama si daca te-am sarutat. Cum a fost.
Cel mai important caiet al adolescentei a ramas fidel acelei perioade. Preluat de sora mai mica, completat de colegii cool, pandit de catedra, invidiat de mama si furat de el, de baiatul al carui nume era cel mai secret, oracolul arata, celui care vede printre randuri, portretul unei varste afective. Timpul in care curiozitatea se strecoara inofensiva, iar restul se sprijina pe singura intrebare importanta:

M-ai vazut vreodata?"
Claudiu Cobilanschi

"Facebook, Google, Friendster, Hi5, Myspace, Flickr, asmallworld, cateva dintre oracolele, dispozitivele contemporane de schimb Ãn care construcÅia de identitate Åi recunoaÅterea ei se concentreazÄ Ãn cÃmpuri de socialitate, formÃnd iluzoriu o democraÅie interactivÄ.
Ãntr-o comunitate globalÄ Ãn care fiecare individ ÃÅi construieste propria identitate Åi modernitate, printr-o raportare la sine, spaÅiile actuale de comunicare Åi de schimb devin dialog al unor forme socio-culturale. CondiÅia de âa fi socio-culturalâ se asociaza cu bransarea imaginii personale la ...
Evenimentul lui Claudiu Cobilanschi âVrei sÄ trecem la ÃntrebÄri mai serioase?â Ãsi propune mimarea unui astfel de scenariu cotidian unde schimbul de imagine ca identitate Åi informaÅie culturalÄ este pus Ãn bucla comunicarii. Artistul aduce Ãn prim-plan un vizual detasat de orice forma de omogenitate, caracterizat de perisabil Åi indefinibil, situat continuu Ãn negociere. Construind un scenariu care trimite aluziv la oracolele adolescenÅei, expresia artisticÄ a evenimentului se formeazÄ din relaÅionarea participanÅilor cu obiectele ce definesc decorul expoziÅiei."
Curator Adrian Bojenoiu
www.thefish.ro