Clara T. on Fri, 4 Nov 2011 21:44:23 +0100 (CET)

[Nettime-ro] "Ion Barladeanu, cowboy-ul meu" â instalatie de Carmen Lidia Vidu, 07//11, ora 19:30, Institutul Francez

Luni, 7 noiembrie, la
ora 19Â:30, are loc vernisajul instalatiei Ion Barladeanu, cowboy-ul
meu la Institutul Francez din Bucuresti, pe Dacia 77.
Instalatia conceputa de
Carmen Lidia Vidu va prezenta publicului, intr-o scenografie inspirata de
colajele lui Ion Barladeanu, 20 de lucrari ale artistului si 20 de fotografii
serie limitata. Fotografiile vor fi puse in vanzare la Institutul francez pe toata perioada instalatiei (7 â 28 noiembrie).

In perioada 8-11 noiembrie (de marti pana vineri) Ion Barladeanu si Carmen
Lidia Vidu vor fi prezenti in intervalul 10:00-12:00 pentru a intalni
publicul, iar cei care au achizitionat una dintre fotografiile puse in
vanzare vor putea obtine si un autograf Ion Barladeanu.
Ion
Barladeanu nu este un artist in sensul clasic al
cuvantului: nu are studii de specialitate, iar lucrarile pe care le creeaza de
mai bine de treizeci de ani au o functie mai degraba autoterapeutica (de
afirmare ingenua a propriilor dorinte si obsesii, dar si a unei libertati
interioare) decat una pur estetica de adresare catre un potential spectator.
Ion Barladeanu este un personaj in sensul plin al cuvantuluiÂ: a visat
dintotdeauna sa joace in filme, sa fie un erouâ Colajele pe care le realizeaza
nu sunt altceva decat propriile lui filme, le compune ca un regizor, dupa o
poveste imaginata tot de el.
Instalatia
conceputa de Carmen Lidia Vidu nu face altceva decat sa puna "in
scena" personajul Barladeanu, ii ofera ocazia de a fi un western hero asa cum s-a visat dintotdeauna.
 Suntem vecini si-l intalnesc des. Mi-e foarte drag de el. Imi place cum isi povesteste lucrarile, imi plac filmele cu cowboy regizate de el in colajele lui, sunt colorate, masculine si foarte fin executate. Ma uit la mainile lui si imi imaginez cum poate sa realizeze niste colaje perfecte. Il admir. as vrea sa pot sa spun o poveste impreuna cu Nea Ion [...]
Povestea noastra are loc intr-un decor de film western, facut din
ziarele care-i servesc ca material de lucru lui Ion Birladeanu: capite albe de
fan, din ziare, care ascund in ele colajele lui Nea Ion. In mijlocul lor,Â
poze unicat, serie limitata cu Ion Birladeanu, in costum de cowboy, pentru
prima oara actor intr-un film western.ÂÂ (Carmen Lidia Vidu)

Ion Barladeanu s-a nascut in 1946 in comuna Zapodeni, judetul Vaslui. De-a lungul a mai bine
de treizeci de ani, Ion Barladeanu a selectat si a decupat imagini din reviste,
cu care a realizat mai bine de o mie de colaje. EsteÂreprezentat din 2008
de galeria HâArt, iar lucrarile sale fac o cariera internationala, fiind expuse
la Londra, Copenhaga, Basel, Paris.
Producator : Carmen
Lidia Vidu, regizor de teatru si de evenimente multimedia
Fotograf : Barna
Nemethi
Instalatie : Bogdan
Olariu
Costum : Razz Craft
â Razvan Vasilescu
Sponsor:Tudor
Breazu
Co-producator si
partener logistic: Institutul Francez din Bucuresti
ParteneriÂ: Galeria
Hâart BucurestiÂ
ÂMultumiriÂ:
Dan Popescu, Diana Ioana Marasoiu, Catalin Furtuna
Clara T.