Victoria Art Center on Thu, 19 Sep 2013 16:13:23 +0200 (CEST)

[Nettime-ro] Vernisaj " Eu, En, Ich (II) - Mituri " - VICTORIA ART CENTER

*Eu, En, Ich (II)*

*- Mituri -*

* *

*      Magda CÃrneci, Aurora KirÃly, Marilena Preda-SÃnc, Roxana
Trestioreanu*

*Cu un comentariu de Laura GrÃnberg*

Ãn 1993 avea loc la BucureÈti prima expoziÈie de artÄ cu conÈinut declarat
feminist: *Eu, En, Ich* â repetÃnd Ãn titlu pronumele *eu* Ãn romÃnÄ,
maghiarÄ Èi germanÄ â expoziÈie care a trezit atunci multe rumori. Cele 3
protagoniste ale momentului, Marilena Preda-SÃnc, Roxana Trestioreanu Èi
Magda CÃrneci, ÃnsoÈite de comentariul critic al Alexandrei Titu, propuneau
instalaÈii vizual-sonore care afirmau, cu un anume curaj pentru epocÄ,
dreptul la recunoaÈterea Èi exhibarea specificitÄÈii feminine, Ãntr-o lume
abia ieÈitÄ din pudibonderia Èi cenzura comunistÄ.

La 20 de ani de atunci, Ãn aceastÄ a doua ediÈie a expoziÈiei, Ãn care
grupului de trei i s-a alÄturat Aurora KirÃly iar comentariul e semnat de
Laura GrÃnberg, este exploratÄ tematica amplÄ a miturilor contemporane
dintr-un punct de vedere feminin/feminist. De la mitul personal la mitul
familial, de la mitul socio-politic la mitul naÈional, sunt abordate
multimedial, cu tehnici vizuale moderne, seriile de identitÄÈi suprapuse Èi
contradictorii, iluzionante Èi tensionante, care ne constituie Èi pe care
trebuie sÄ le transgresÄm.

*Vernisaj: luni, 23 septembrie, ora 19*

*Victoria Art Center, Calea Victoriei 12C, BucureÈti*

--

VICTORIA ART
Center for Contemporary Cultural Production