Vesna Manojlovic on Tue, 4 May 1999 17:51:44 +0200 (CEST)

Syndicate: NAPRAVI MI MOST / MAKE ME A BRIDGE

                             NAPRAVI MI MOST

                             MAKE ME A BRIDGE
                              FAMMI IL PONTE
                             ZDELAJ MENE MOST
                          MAAK EEN BRUG VOOR MIJ
                            KANE MOY MIA GEFYRA

[english intro]

Creation of alternative bridges is important, to show that there are
people who are against killing, against destruction of the bridges,
against burning homes and hurting the nature. It is important to connect
such people, and to let their voices be heard though their creation.

Initial idea is to make body-bridges, from all around the world, to make
photos of them and to send photos to us. We will make an exhibition later.

[/english intro]

Mostovi su deo svakodnevnog zivota ljudi i grada. Most je put do
skole/posla, parka, prijatelja, omiljeno setaliste, stajaliste, mesto za
meditiranje, pljuvanje u reku, suncanje, druzenje sa vetrom. Sa mosta se
pruza pogled na grad, pogled na reku, brodove, splavove, pecarose, pogled
na zivot. Mostovi predsavljaju necije uspomene.Oni su veza sa drugima,
veza sa svetom. Mostovi su simbol komunikacije, prelazenja,
prevazilazenja, spajanja, vezivanja, dodirivanja paralelnih obala,
svetova..

Danas se mostovi u Jugoslaviji ruse. Preko dvadeset mostova je sruseno do
danas, a svaki dan je pretnja jos jednom. Sruseni most znaci prekid
komunikacije, odsecenost od sveta, nemogucnost povezivanja, zatvaranje.
Reke postaju nepremostive, porodica i prijatelji nedodirljivi...

Zbog svih tragicnih dogadjaja u nasoj zemlji: dece koja zive u
sklonistima, ljudi bez hrane, struje, vode, koji pate i zive u strahu i
umiru, odseceni od sveta, proterani iz domova, zbog rusenja gradova i
unistavanja prirode.. Zbog srusenih mostova dosle smo na ideju povezivanja
kreiranjem novih mostova, bilo koje vrste, mostova koje svako od nas moze
da napravi, uvek. Licni most kao alternativa rusenju i razdvajanju,
udaljavanju. Most kao simbol priblizavanja, spajanja, povezivanja. Praviti
mostove sirom sveta, na obicnim i neobicnim mestima i time pokazati da jos
uvek mozemo i zelimo da se povezemo, da komuniciramo, da preMOSTimo ruzno,
da stvaramo, gradimo, pravimo.

Nasa pocetna ideja je most od tela.

Pokazi da si protiv rusenja i prekidanja veza, povezi se:
Napravi most!
Bilo kakav: telesni, papirni, nacrtaj, izvajaj, most od senki..

Ako mozes slikaj ga i posalji nam sliku ili je sam(a) okaci na web.

Do ove ideje smo dosle na osnovu (ratnog) vica:

Pored srusenog mosta, sedi covek i peca. Sedi tako celi dan
i nista ne upeca. Drugog dana  sedi i  opet nista. Tako danima sedi
on kraj mosta i peca. I dok peca gleda rusevine i misli: "E, zar su
bas morali most da sruse..  A kakva su to vremena bila, dok je bilo
mosta Svega je bilo i para i pica i zabave i ribe je bilo, puna
reka.. "
Sedi, peca, razmislja danima.
Tek, sestog dana, predvece,  upeca zabu.
Zaba mu kaze:
"Stani! Nemoj da me ubijes! Ja sam zlatna zaba i ispunicu ti jednu zelju."
"Samo jednu?", pita covek. " A ribica ispunjava tri."
"Ribica, pa ribica! Ja sam zaba i ispunicu ti samo jednu.
Uzmi il' ostavi."
Gleda covek zabu i misli: "Jedna zelja.. Ta mora stvarno da bude doba. e
Ne smem da pogresim. Nesto veliko.. Kola! Al' nema benzian.a Kuca!l'
nju treba sredjivati, pa porezi.." i dok razmislja padne mu pogled na
most: "Dok je bilo mosta sve je bilo dobro, svega je bilo"
"Napravi mi most!", kaze covek.
"Most?! Jesi li siguran?", pita zaba. "Pazi, imas samo jednu zelju."
"Hocu most! Hajde, napravi mi most."
"Most? Sigurno?!"
"Sigurno! Most!!!"
"Dobro, kad hoces most.", kaza zaba, uspravi se, savi se unazad i
napravi most.

Stvaranje alternativnih mostova je vazno zbog isticanja da postoje ljudi
se protive ubijanju ljudi, razaranju mostova , rusenju zemlje, unistavanju
prirode. Bitno je da se ti ljudi povezu i da se njihov glas cuje i vidi
kroz njihove kreacije.

Natasa Manojlovic sargarepahaha@hotmail.com
Danica Pavlovic deadal@hotmail.com
Vesna Manojlovic becha@xs4all.nl

Budimpesta / Amsterdam, 25/04/1999 - 04/05/1999

http://www.desk.nl/~pribeziste - 1999 - temp.home.page

 Syndicate network for media culture and media art
 information and archive: http://www.v2.nl/east/