www.etld.nl on 15 Dec 2000 10:31:04 -0000

[Nettime-nl] Extra Terrestrial Life Development

Hallo mensen van de Nettime newslist,

Via een wat ongelukkige actie naar vpro's DNW e-zine, ben ik
in contact gekomen met jullie
(http://www.nettime.org/cgi-bin/mailman/listinfo/nettime-nl)
. Dat jullie al zo lang bestaan, en hoe! Ik dacht dat ik
aardig e-ingewijd was...

Maar goed, juist jullie gemeenschappelijke identiteit,
jullie als community, zou ik heel graag willen attenderen op
mijn initiatief:

http://www.etld.nl

Ongetwijfeld zijn jullie op de hoogte van Nederlandse
ideologische banken als Triodos en de ASN. ETLD is
voornemens de derde van Nederland te worden. Waar de eerste
twee zich vooral richten op groenfondsen en waterputten,
omarmt ETLD de markteconomische ratrace waarin wij
tegenwoordig leven maar geeft er een
maatschappelijk-verantwoorde draai aan.

Normaal gesproken is dit een paradox, maar in deze jonge
www-tijden kan het anders, en  ETLD is een van de eerste
bedrijven die dit zal gaan doen. Een van de eersten
inderdaad, wat '(echt) goed-doen, (echt) goed-zijn' zal in
de (nabije) toekomst een belangrijke Unique Selling Point
worden naast de traditionele 5 P's uit de marketing.

Stelling --  Verbeteringen in: Product, Prijs, Promotie,
Personeel en Plaats worden door de technologische
ontwikkelingen en nieuwste procesinzichten voor steeds meer
bedrijven zeer toegankelijk, waardoor ze zich niet meer ten
opzichte van elkaar kunnen onderscheiden.

Juist een community als die van jullie zo is mijn
verwachting, zal daar kritisch over zijn. En dat is JUIST
nodig bij een initiatief onder zo'n titel (zie onderwerp).
Want het is eveneens mijn verwachting dat mensen die vanaf
'96 online zijn, het marktpotentieel van zo'n initiatief
kunnen inzien. Als je bereik maar groot genoeg is, en je
kosten laag red je het altijd wel.

Maar dat willen wij niet, omdat integriteit hét
onderscheidend vermogen van ETLD is. Met dit als
maatschappelijk-sociologische verantwoording, besluit ik
door jullie uit te nodigen te lezen EN zelf door te denken
wat ETLD allemaal verder doet en kan doen.

Met vriendelijke groet,

Richard Reekers
(initiatiefnemer/concepthouder)

NB
De dotcom-versie komt januari/februari 2001 online.
De dotorg-variant (Spaans) ergens in maart.