kees/ventana on Tue, 10 Jul 2001 16:28:36 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over activisten Goteborg

Francisco van Jole <fvjole@xs4all.nl> writes:

> Dat zie je eigenlijk steeds vaker? Interessant. Bij mijn weten is het al
> sinds de uitvinding van de drukpers zo. Dat heet pluriformiteit van de
> pers. Er is zelfs een wet voor. Media zijn ook van oudsher taboedoorbrekers
> bij uitstek.
>
> Mooi trouwens dat je laat zien dat de Nederlandse pers voldoende
> verschillende visies geeft en dat argumenten die je deelt in praktisch
> ieder medium aan bod komen. Daarmee is het geweeklaag van Reinder over
> onvoldoende aandacht en gemakzuchtige journalisten wel weerlegd.

Als goede journalist pik je er natuurlijk alleen dat uit dat je wilt
lezen. Mijn punt was juist dat de berichtgeving verschrikkelijk was,
maar dat er in het columnisten-hoekje op de achterpagina nog wel eens
iets afwijkends te lezen viel. Moest je wel heel goed zoeken...

Taboedoorbrekend en pluriformiteit? Welke planeet bewoon jij
tegenwoordig?

kees