ReindeR Rustema on Tue, 10 Jul 2001 14:06:41 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over acties Goteborg

At 12:47 PM +0200 7/10/01, Francisco van Jole wrote:
>Mooi trouwens dat je laat zien dat de Nederlandse pers voldoende
>verschillende visies geeft en dat argumenten die je deelt in
>praktisch ieder medium aan bod komen. Daarmee is het geweeklaag van
>Reinder over onvoldoende aandacht en gemakzuchtige journalisten wel
>weerlegd.

Dat er verschillende interpretaties van de gebeurtenissen in Göteborg
binnen ons pluriforme krantenaanbod te vinden zijn is niet echt wat
ik onmogelijk acht. Ik ben niet van het kamp dat samenzweringen ziet
die de goede zaak eenzijdig belichten. Ik weet zelfs nog steeds niet
of en welke kant ik moet kiezen.

Ik wil graag de dag na de gebeurtenissen op de voorpagina van mijn
kranten lezen over beide partijen. De ene partij gooit stenen en de
andere moet daarom naar een ander hotel vind ik onvoldoende als
verhaaltje. Ik wil dat die jongelui die met 12000 man sterk daar in
het park liggen gevraagd wordt naar de motieven van hun komst naar
Göteborg. Als ze naar Genua gaan in de zomer, ok, dat lijkt me ook
nog wel leuk als uitje. Maar wat bezielt ze in hemelsnaam om naar een
top in Göteborg te gaan?

Ik ben namelijk bang dat er weer eens iets gaande is in de
maatschappij waar ik ook al niet bij hoor :-)
Een kleine moeite voor de journalisten om mij gerust te stellen en
dat ik er niet bij zou willen horen, toch?

ReindeR