Marja Oosterman on Sat, 25 Aug 2001 12:45:07 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] FWD: MMBase Event 19 september - Aankondiging

At 00:52 25-08-2001 +0200, Eric wrote:

>De Balie host deze conferentie, omdat we het MMbase project erg goed vinden.
>

>Laten we re-eel zijn, als dit een commercieel event zou zijn geweest zou
>het een veelvoud hebben gekost

Ja.. maar laten we toch blijven signaleren dat die veelvouden vaak vooral
nodig blijken om door de commerciele wereld serieus genomen te worden...
Had eerder deze week nog te maken met een potentičle afnemer van gegevens
uit dAN die zich openlijk afvroeg of ze met onze volledig telewerkend
georganiseerde stichting wel in zee konden gaan omdat
1. het volgens hen anders zaken doen is met ene stichting (flauwekul, zaken
zijn zaken) en
2. omdat we 'geen kantoor met marmeren entree hebben' (letterlijk!)
status en prijsopdrijving gaan hand in hand...
Toch heeft deze potentiele afnemer milieu hoog in zijn publiciteitsvaandel
staan.. zodat de woordvoerder aardig op z'n bek ging eerlijk gezegd ;-)

>en De Balie stopt er geld in, dus ik denk
>dat de vpro gewoon de kosten hiermee afdekt (als dat al voldoende zou zijn
>om die te dekken).
>
>Het is daarnaast ook heel gebruikelijk om voor afgeleide producten rondom
>open source software (manuals, boeken, begeleidende literatuur) wel
>degelijk geld te vragen (denk aan Red Hat en anderen). Dat zal voor dit
>project niet veel anders zijn.

Je hebt gelijk natuurlijk.
Maar laten we het niet gewoon gaan vinden.

Vr. groet,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
omdat er meer is dAN E-commerce...

kopij per E-mail:  redactie@dan.nl

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988
Tel.: 030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)