Dragu David on Sat, 19 Aug 2006 11:15:37 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-ro] PATAPIEVICI, UN PLACEBO GDS

...Io, cred ca lu' Patapievici ii lipsea functia publica, de aceea formula "Idei in libertate" pe la 22, acum ca o are - a lasat-o moale, moale de tot, ca si-a facut si institut, si "cultural"...A mai pus-o si de O "Idei in diaLOG"! pUBLICATIE mare, serioasa, sobra si crincen de intelectuala...Dar Patapievici nu mai e combatant, nu-l mai deranjeaza nici Iliescu, nici ex-Comunismul, nici mineriadele, nici Jilava...a obtinut ce-a vrut, acum asteapta "Panteonizarea" in Augusta Cultura Romana...Poti fi intelectual, foarte bine chiar chiar, si fara a te raporta la Patapievici...De-al de el a vazut multi Cultura lumii. Un anti-Patapievici ar fi mai interesant!!!

  - d.d.

contact@altermedia.ro wrote:
  ?...promovarea culturala nu pe criterii obiective de valoare, masurate
prin popularitate sau vandabilitate, ci prin acceptarea si ungerea
geniilor de catre alte genii, e o situatie mai mult feudala decit moderna.
Ascensiunea lui H. R. Patapievici, prin ungerea lui de catre mostenitorii
grupului Paltinis, mi se pare cea mai buna ilustrare a acestui fenomen?
scrie Sorin Adam Matei in volumul sau ?Boierii Mintii.?

In pregatirea volumului critic si de condamnare a lui H.R.Patapievici care
a scris si sustine ca: ?Romanii nu pot alcatui un popor pentru ca
valoreaza cit o turma? am primit, de un real folos, volumul profesorului
Sorin Adam Matei ?Boierii mintii?.

Plecind de la axioma ca fiecare autor scrie si publica pentru a fi citit ,
cunoscut si comentat, sper ca Sorin Adam Matei imi ingaduie sa ma refer la
scrierea sa, sa-l citez, in conformitate cu o alta axioma: cititorii sunt
liberi sa comenteze ceea ce citesc!

In eseurile sale adunate in acest volum, Sorin Adam Matei ne prezinta o
larga galerie de boieri ai mintii la romani, documentata profesional si
prezentata in elevat spirit critic literar. Mereu si mereu, fara sa-si
marturiseasca deschis intentiile, lasindu-le pe seama cititorului sa le
desluseasca, revine la H. R. Patapievici, aducind doar argumentele
necesare ca este doar un produs de piata culturala, ce nu-si merita
celebritatea cu care este prezentat, fiind o reclama de produs spre
vinzare in revistelor literare. Daca in Romania, Sorin Adam Matei a fost
numai un absolvent universitar de istorie, plecind in Statele Unite si-a
luat un doctorat in sociologia culturii si a mass mediei, deci a aflat si
stie clar cum se pot produce ?personalitati si celebritati? in eprubeta
mass mediei. Odata produse, aceiasi mass medie stie si cum sa le livreze
prin manipulare comerciala .

H.R.Patapievici este o asemenea 'personalitate geniala' produsa
artificial, culmea, in detrimentul culturii romanesti. Sorin Adam Matei nu
scrie asta, nu vrea sa mearga pina la capat, are rationamentele lui
personale si se opreste la jumatatea drumului; mai departe sa mearga
cititorii, sa reflecte sa judece. E suficient si atit, restul se intelege
de la sine, rational. Daca promovarea nu s-a facut pe criterii de valoare,
ascensiunea lui H.R.Patapievici este fara valoare in timp, iar deocamdata
mentinuta pe piata culturala romaneasca doar de o reclama bine platita, sa
manipuleze consumatorii de reviste sau emisiuni culturale cu acest produs
ouat si clocit de cine stie cine. Fiind fara valoare nu este altceva decit
un alt placebo din bicarbonat cu aroma artificiala de creier boieresc.

Sorin Adam Matei ne demonstreaza punct cu punct producerea personalitatii
patapievicene in eprubeta Grupului de Dialog Social, lansarea ei pe piata
culturala romana printr-o intensa si sustinuta reclama literara in
revistele capitalei dambovitene.

H.R.Patapievici, intii a fost un absolvent de facultate de fizica, aranjat
ca cercetator pina in Decembrie 1989, cind a devenit revolutionar si s-a
intimplat sa fie arestat. A fost arestat 26 de ore, devenind cel mai
medializat arestat politic din Romania tuturor timpurilor, certificat
revolutionar cu drepturi si privilegii. A abandonat cercetarea, treaba
grea, a trecut in invatamint. Tot in aceasta vreme au sosit si emisarii
lui Soros cu dollari pentru o societate deschisa, la care H.R.Patapievici
s-a alaturat cu trup si suflet!! Scrisele sale anticomuniste au inceput sa
apara in saptaminalul ?22-GDS? si printr-o conferinta de presa, in care a
jucat rolul unei victime a securitatii iliesciene este remarcat de
filosoful depresiv, dar carierist de frunte, Gabriel Liiceanu.

?Faima lui H.R.Patapievici a atins insa apogeul cind acesta a fost
imbratisat de Gabriel Liiceanu ...(care)...din variate considerente, ....
a garantat imediat nu numai pentru integritatea si victimizarea, ci si
pentru genialitatea lui H.R.Patapievici? scrie Sorin Adam Matei la pagina
21, iar la pagina 48 repeta: ?Faima lui H.R.Patapievici, cum am vazut, a
beneficiat de puternicul sprijin a lui G. Liiceanu, care i-a pus la
dispozitie lui Patapievici intregul instrumentar de promotie si marketing
al editurii Humanitas?. Prompt, i s-au editat doua volume la Editura
Humanitas, care apoi, cu o rasunatoare reclama, au fost lansate pe piata
culturala de pe malul bucurestean al Dambovitei si in provincia cea
obidienta. Stop; sa rezumam, sa sintetizam!! Deci, dupa Gabriel Liiceanu,
H.R. Patapievici a fost intii de toate genial si abea apoi i s-au publicat
operile geniale! Paradoxal sa fi geniu inaintea operei! Unde am mai
intilnit noi cazuri asematoare, in care intii erau genii si pe urma se
scolarizau? Nu are importanta, fiindca vorba lui Virgil Ratiu: mass media
are aceiasi virsta cu Biblia. Dreptu-i, zic si io catre ardelean, numai ca
Biblia a ramas aceiasi in timp ce mass media s-a indracit si stapineste!!
De exemplu aceiasi mass medisti culturali din capitala noastra draga, pina
1989 ne indoctrinau cu epoca de aur al geniului carpatin, ca imediat dupa
executarea lui sa fie dominati doar de ideea ce sa scrie sa para orice
altceva dar nu romani, inpanindu-si scrisele cu anglo-americanisme sa vada
NATO si UE cine sunt ei!!

Volumul ?Politice? contine scrisorile lui H.R. Patapievici catre Alexandru
Paleologu prin care insulta grosolan,denigraza si defaimeaza Romania si pe
Romani. Alexandru Paleologu in loc sa-i atraga atentia asupra acestor
infractiuni ii sugestioneaza sa le publice, iar Gabriel Liiceanu,
indiferent fata de cultura si sentimentele romanilor, le publica cu surle
si turle, demonstrind ca piata culturala este manipulata de grupurile de
prestigiu, vorba lui Sorin Adam Matei. Ba mai mult, la reactiile critice
ale cititorilor fata de grosolonia genialului eseist la adresa Romaniei si
Romanilor, prestigiosii culturali au facut front comun in aparare lui si
au deslantuit mass media, ca pe o inchizitie, impotriva celor ce au avut
curaj si demnitate de a-si exprima opinia patriotica, avind in vedere ca,
Romania inca mai este pentru multi romani o patrie!! Cu toata dreptatea
adevarului, patriotii au pierdut iar placebo GDS a fost incotinuare intens
medializat in doua dimensiuni gigantice. Intii, prezintat ca pe un David
de Dambovita in fata goliathului comunist, iar a doua dimensiune, in
continua crestere prin forta mass mediei, il proiecteaza drept un Samson,
luminatorul inteligentilor rataciti in tunelul lui Ciorbea

In aceste dimensiuni, si lumini, ale propagandei culturale se afla
H.R.Patapievici cind, Basescu Traian a devenit nou flotant la Cotroceni.
Gurile rele spun ca, dupa ce a fost trecut in cartea locatarilor de la
Cotroceni si a primit o singura cheie, cea a cramei, conform consuetudinii
I s-a inminat si listele cu cine si ce are de facut cit e flotant. Asa a
fost numit si H.R.Patapievici presedinte al Institutului Cultural Roman.

Un nou val de proteste s-a ridicat impotriva acestei numiri. Intii,
numirea nu s-a facut democratic, functia trebuia sa fie ocupata prin
concurs. Al doilea H.R.Patapievici a denigrat in scris inteligenta,
educatia, cultura si limba romanilor scriind ca suntem: ?un popor cu
substanta tarata (la pagina 34 in ?Politice?). Al treilea, sa ne fie cu
iertare ca avem curajul adevarului, Traian Basescu nu are nici o
autoritate in cultura romaneasca pentru asemenea numiri, chiar daca a
citit clipul electoral a lui Cartarescu, iar Institutul Cultural Roman nu
este proprietatea sa personala, fiind bugetata din banii contribuabilor
romani pe care H.R.Patapievici i-a numit ?23 de milioane de omuleti
patibulari? (vezi pagina 53 in ?Politice?). Al patrulea, cine devine
presedinte al Romaniei, jura ca va respecta si va veghea la respectarea
constitutiei ( Constitutia Romaniei, articolul 80, aliniatul 2). Al
cincilea, nici Traian Basescu nici H.R.Patapievici nu au respectat
constitutia (vezi Constitutia Romaniei, articolul 51 si 30, aliniatul 7)!

In acesta situatie m-am alaturat si eu protestului conationalilor mei,
fara sa am interese personale in Romania, traind de multa vreme departe de
EA. Din acel moment si pina in prezent am cheltuit o imensa cantitate de
timp si energie informindu-ma si informind, trimitind sute de mesaje,
scrisori, brosuri de protest cu documente si argumente. Am scris articole
si pamflete in jurul carora cititorii au format forumuri de condamnare lui
H.R.Patapievici. La fel ca multi altii am scris si eu presedintelui Tarii,
degeaba!! In schimb am primit scrisori de sustinere de la multi romani din
Tara si strainatate ce sunt la fel de indignati si revoltati ca mine, dar
putini cred ca in Romania de astazi exista democratie si justitie reala,
ca adevarului I s-ar putea face dreptate...

Am fost in Romania si m-am sfatuit cu un vechi prieten bistritean. El
judecator de 38 de ani, eu medic de 43 de ani. ?No, si ce-ti trebuie tie
amu ?? ?Nimic, pentru mine!? ?No, atunci da-l dracului? ?Nu-i bugat!!
Trebuie sa ceara iertare poporului roman si sa plece de unde l-o pus
matrozu!? ?Chiar ase?? ?Chiar! Sa mearga sanatos, unde o vrea si sa-si
scrie operele geniale fara ajutorul prietenilor, functiilor si
propagandei. Sa devina odata si om.? Prietenul meu a zimbit a neincredere:
?Ma, Dumitre, tu te crezi acolo la voi, in Canada ?? ?Si aici trebuie sa
fie justitie!? ?Du-te tu!! N-ai decit sa faci un denunt penal la Parchetul
de pe linga Tribunalul Municipiului Bucuresti si-o sa vezi.?

CORNELIU FLOREA, IUNIE 2006, WINNIPEG - CANADA