Marianne van den Boomen on 11 Dec 2000 12:46:12 -0000

Re: [Nettime-nl] Virus

At 13:16 11-12-2000 +0100, Gerard Drosterij wrote:

>2. Dat veel participanten van dit forum gretig gebruik maken van
>sarcastische retorica. Zie ook tal van reacties op F. van Jole. Is dit
>verschijnsel nou typisch Nederlands, typisch voor cyberspace in het
>algemeen, een illustratie van de tijdsgeest, of gewoon een weerspiegeling
>van de 'echte' wereld?

Typisch voor cyberspace. In cyberspace is men aardiger én onaardiger jegens
anderen dan IRL.

>P.S. Verzoek: weet iemand waar ik -- evt op het Net -- een woordenboek kan
>vinden met uitleg over stijlbegrippen zoals <opendeur>, ;-) etc. Staat dit
>soms in jouw boek, Marie-Jose?

Nee, dat is niet op te zoeken. Dat zijn typisch dingen die men al doende
interactief leert. Hoort ook bij cyberspace.

dag dag
Marianne