George Brugmans on 5 Feb 2001 10:42:28 -0000

[Nettime-nl] Nederland 3

In het verlengde van het (korte) debatje hier op nettime n.a.v. Buitenhof:
als eindredacteur van DNW ben ik natuurlijk een beetje partijdig, maar in
dit kader is het toch goed op te merken dat ook DNW met ingang van volgend
seizoen van de zondag verdwijnt.
Met dit soort programma's is inleveren (tijd, geld) nu de norm in Hilversum.
Het cultureel-informatieve net wordt (overigens niet alleen door de
netcoordinator, maar ook door de eindeloos koehandelende netpartners) steeds
minder het net dat we zouden willen: 'zware' informatie is verdacht,
documentaires zijn er te veel en het aanbidden van 'marktaandeel' drijft
steeds meer het denken over wat er met ons belastinggeld gebeurt.
Net als andere publieke domeinen glijdt ook "Hilversum' weg naar, ja naar
wat eigenlijk? Een vreemde mix van publiek en privaat, waarbij niemand meer
echt opkijkt van het feit dat de Raad van Bestuur van de NOS een zak met
miljoenen naar Endemol brengt om KapperTV te produceren voor de TROS , een
bedrijf dat net 60 miljoen aan de handel in aandelen WorldOnline heeft
verdiend.