Josephine Bosma on Thu, 7 Jun 2001 11:17:06 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] microsoft-den haag

. een vraagje:  is er iemand die bezig is met de connectie Microsoft -
automatisering nederlandse overheid? Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig
hoe het in andere landen toegaat, of daar ook bedrijven worden ingehuurd
en op grond waarvan voor welk bedrijf beslist wordt. Wordt er ueberhaupt
ergens met Linux ge-experimenteert? Ik vind het geen prettig idee dat
een bedrijf dat zo veel 'geheime' achterdeurtjes (waardoor het
informatie krijgt over de gebruiker van zijn waren) in zijn software
inbouwt de informatie infrastructuur van ons land min of meer in handen
krijgt. Of ben ik nou te paranoia?

groet

*