Francisco van Jole on Tue, 17 Jul 2001 13:47:34 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over acties Goteborg

At 02:19 17-07-2001 +0200, Pieter wrote:
>Wat denkt zo'n Reinder nou eigenlijk? Dat de pers ook aandacht zou hebben
>voor deze acties als er *niet* met stenen werd gegooid? Of de politiek?

Ik ben geneigd te zeggen ja, met succesvolle actiegroepen als Greenpeace en
Amnesty in gedachten.

Maar misschien heb ik het verkeerd en heb jij gelijk en is stenen gooien en
soortgelijk straatgeweld een effectieve manier om de maatschappij (ten
goede) te veranderen. Laten we daarom eens inventariseren. Kun je
voorbeelden noemen van concrete politieke veranderingen in Westerse
parlementaire democratieen die zijn bewerkstelligd door met stenen te gooien?

vriendelijke groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com