Peter van der Pouw Kraan on Tue, 17 Jul 2001 16:16:50 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Nlse media over acties Goteborg

Vrouwenbeweging begin vorige eeuw voor kiesrecht, studentenbeweging jaren
zestig leidde tot veranderde bestuursstructuur op universiteiten,
Nieuwmarktacties jaren zeventig veranderden de plannen langs het metrotrace
in Amsterdam, allerlei bewegingen jaren tachtig leidden tot veranderde
huisvestingspolitiek en de neergang van kernenergie, rellende Marokkaanse
jongeren in de jaren negentig kregen meer aandacht voor hun situatie.

Het zou natuurlijk onzin zijn procentueel vast te stellen welk deel van de
veranderingen aan het onderdeel rellen te danken waren, en ze werkten ook
wel eens averechts, maar rellen waren een integraal onderdeel van deze
bewegingen. Ze gooiden de problemen op straat.

Peter van der Pouw Kraan (peter@xs4all.nl)