Karin Spaink on Fri, 31 Aug 2001 15:59:59 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Historie Internetjournalistiek

On 31-08-2001 at 11:28, Erik van Heeswijk kindly wrote:

> Maar over de nieuwsgroepen die bij een 'vieze enge' commerciële
> organisatie terecht zijn gekomen. Daar wordt ik eerlijk gezegd wel een
> beetje simpel van. Ik ben een technische onbenul in die dingen, maar als
> je dat zo'n punt vind staat het je geloof ik toch vrij om dat archief
> ook bij te houden? Zodat we niet meer afhankelijk zijn van die grote
> gemene jongens? Ik zou niet weten waarom Google nu een alleenrecht heeft
> op de archivering van Nederlandse Nieuwsgroepen. Verrek, daar lag nu
> eens een mooi schoon cultureel doel van de Vereniging Open Domein!

Uhm, heb je enig idee hoeveel gigabytes je nodig hebt om
nieuwsgroepen enigszins fatsoenlijk te archiveren, en van
het soort machines en programmatuur die vereist zijn om
daarin goed en snel te kunnen zoeken? Ik geloof niet dat
VOD, met haar budget van 7000,-, zo'n klus op zich kan
nemen.

[Nog los van lastige vragen als: wat zijn nu precies de NL
nieuwsgroepen? Alles waar nl. voorstaat? En wat doe je dan
met soc.culture.netherlands, en de be. groepen? Moet je de
alt.nl.* groepen ook meenemen?]

- K -

--

Biographies rely on butch criteria: a life is plotted
according to the markers of death, marriage,