kees/ventana on Mon, 17 Sep 2001 01:06:26 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Lees counterpunch

Hoi Francisco, ik denk dus dat dit soort gehak weinig oplevert, en ik schaam
me ook een beetje dat de rest van de nettime-lezers ermee opgezadeld
worden (alhoewel, misschien vinden ze het wel vermakelijk) dus ik stel
voor dat het weer stopt en over de *inhoud* gaat. Ik begrijp dat je door
mijn opmerkingen enorm op je tenen getrapt wordt, persoonlijk mag ik dat
graag zien, maar misschien moet je daar toch eens tegen kunnen?

Verder zou ik het zowiezo prettig vinden als je gewoon leest wat er
staat. Dus als ik schrijf dat een bepaalde zender iets uitgezonden heeft
over de relatie tussen de CIA en Bin Laden, kan het best zijn dat ik ook
wel weet dat datzelfde thema ook wel eens eerder elders is verslagen. Ik
noemde het juist om mede te delen dat er ook wel *goede* berichtgeving
plaatsvindt, tussen al de ellende door.

Nou, om de rest van je belerende lijstje te nemen (je
gedraagt je alsof je tegen een kind praat en raadt me aan om het
jeugdjournaal te gaan bekijken, misschien moet jij je weer beperken tot
stukjes schrijven over zaktelefoons waar je vroeger zo goed in was):

Al die details over die deskundoloog doen echt helemaal niets af aan het
feit dat daar gemeld werd, namelijk dat 400 conflictdeskundigen doodleuk
concludeerden dat atoomwapens wel eens het beste middel zouden kunnen
zijn in het antwoord op de aanslagen van 11 september. Voorwaar een
vermeldenswaardig feit lijkt me...

Ook bij je derde 'punt' kom je weer met de vermoeiende truuk om een of
ander niet ter zake doend detail (dat nog niet eens klopt ook, ik
parafraseerde het commentaar van het journaal, ik neem je trouwens niet
kwalijk dat je niet *alle* journaals voortdurend bekijkt, maar betoon
dan tenminste enige bescheidenheid) aan te dragen over wie nu precies
wat zou hebben gezegd. Het punt is dat Israel met acties tegen
palestijnse gebieden bezig is, al dagen, van ongekende omvang zonder
dat het al te veel mensen wat kan schelen (en jou klaarblijkelijk wel
het minste).

Nou, groet groet maar weer en probeer ook eens andere methodes om stoom
af te blazen dan via het toetsenbord,

kees