Leo Lake on Tue, 25 Sep 2001 14:46:15 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] software en bedrijven

Title: Re: [Nettime-nl] software en bedrijven
Dag,

> Vanmorgen werd ik door mijn wekkerradio wakker gemaakt met een
> waarschuwing cq dreigement van de BSA. Het klonk als een reclame,
maar
> zei iets in de trant van 'bedrijven pas op, bij het gebruik van
illegale
> software kunnen we bij u de boel in beslag komen nemen'. Er werd naar
de
> volgende url verwezen:

> http://www.bsa.nl

> Je weet natuurlijk dat dit soort praktijken bestaan, maar met
> advertenties op commercieele radiostations krijgt het ineens wel een
> [...]

Die actie is al een tijdje gaande. Hun doel is duidelijk, daar kun je
uiteraard zeer verschillend over denken.

Wat akelig is, is dat je anoniem een bedrijf kunt aangeven. (ja, ik het
geprobeerd, ik weet 100 % zeker dat er nu een nep bedrijf valselijk
beschuldigd is (kun je een niet bestaand bedrijf vals beschuldigen??)

Ik vraag me af of het mag wat BSA doet. Anoniem klikken stuit mij
bijzonder tegen de borst, maar of het ook
juridisch niet door de beugel kan, weet ik niet.

Overigens, maar dit volledig terzijde, is sabotage mogelijk door in
teamverband de vragenlijst op hun site lukraak in te vullen. Desnoods
met een script. Dat vervuilt hun klikfiles toch wel iets. Nee, ik roep
niet op tot sabotage, ik meld slechts de mogelijkheid.. (gniffel,
grijns). En wat ik hier sabotage noem, is ws nog legaal ook want ja,
als je anomiem mag klikken dan heeft het ook geen zin om verantwoording
voor klik-gegevens te mee te zenden. En als er niets te verantwoorden
is, dan mag alles.

L.
E. lake@lake.nl
W. http://www.lake.nl