Eveline Lubbers on Tue, 9 Oct 2001 15:55:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] media in oorlogstijd

> Ten eerste is het goed om te constateren dat het bericht inmiddels vijf
> dagen oud is en dus van voor de aanvallen. Ten tweede heeft Kees (of jij,
> dat is me niet duidelijk) een niet onbelangrijk deel weggeknipt, namelijk de
> uitleg waar de Amerikanen precies hun vrees over uitspraken, namelijk over
> de angst voor een propagandistische werking. Van "het tv-netwerk aan banden
> te leggen" is vooralsnog geen sprake.

Daar gaan we weer,
Volgens mij had ik mijn bericht heel duidelijk opgedeeld in
1. een begeleidend schrijven van mij, wat eindigt bij mijn ondertekening,
en dan
2.
een bericht van kees stad, dat staat er ook boven vervolgens, onder een
dikke streep
3.
*hij* heeft er een stuk van CNN aangeplakt (staat in mijn begeleidend
schrijven) eindigend met -----cut---- dat betekent afgeknipt:
Ja, het stuk was veel langer, ik neem alleen de aanhef over plus URL,
(staat in mijn begeleidend schrijven),
omdat ik op deze lijst straf heb gehad voor het overnemen van integrale
stukken, en nu dan weer straf krijg voor het weglaten van tekst,
zo kunnen we bezig blijven
en dan had ik nog
4.
een bericht van Fox News,
wat vooral leuk was *in combinatie* met het CNN bericht van Kees,
(staat in mijn begeleidend schrijven)
dus nee, we hoeven het hier niet te gaan hebben
over de exclusiviteit van beeldmateriaal.

Ik zal dan nog even uitspellen waarom ik het leuk vind, en ook op
deze lijst vind passen sinds het WTC, dat CCN, dat ik in dezen (jazeker
hoe verrassend deze mening) sinds het begin van de aanvallen vooral
zie als een verlengstuk van de Amerikaanse regering, tegelijkertijd
probeert het (op 6 uur gelimiteerde) alleenrecht op propagandamateriaal
van wat ik dan maar even heel simpel 'de andere kant' zal noemen.

Ik wou maar even signaleren waartoe pluriformiteit en De Vrije Pers in het
Vrije Westen toe kunnen leiden, namelijk het naast elkaar bestaan van
schijnbaar tegenstrijdige belangen.
Ik houd daarvan, rare interne  tegenstellingen, ik ben een stuk minder rechtlijning
dan sommige mensen schijnen te denken...

gr
eveline

(Overigens meen ik te mogen constateren dat de propaganda oorlog
aan beide zijden al sinds 11 september aan de gang is, en dat het er
dus in deze niet tot doet dat het bericht van kees stad 5 dagen oud was,
en van voor de aanvallen)