Francisco van Jole on Tue, 9 Oct 2001 16:14:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] media in oorlogstijd

----- Original Message -----
From: "Eveline Lubbers" <evel@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Tuesday, October 09, 2001 3:48 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] media in oorlogstijd

> Daar gaan we weer,

Eveline, ik bedoelde niet naars te zeggen van je. Ik wilde alleen maar
benadrukken dat het bericht zwaar opgeklopt en verhaspeld was door Kees, de
antimedia-activist.

> Ik zal dan nog even uitspellen waarom ik het leuk vind, en ook op
> deze lijst vind passen sinds het WTC, dat CCN, dat ik in dezen (jazeker
> hoe verrassend deze mening) sinds het begin van de aanvallen vooral
> zie als een verlengstuk van de Amerikaanse regering, tegelijkertijd
> probeert het (op 6 uur gelimiteerde) alleenrecht op propagandamateriaal
> van wat ik dan maar even heel simpel 'de andere kant' zal noemen.
>
> Ik wou maar even signaleren waartoe pluriformiteit en De Vrije Pers in het
> Vrije Westen toe kunnen leiden, namelijk het naast elkaar bestaan van
> [...]

Ik begrijp je niet helemaal. Om het - vreedzaam - naast elkaar kunnen laten
bestaan van tegenstrijdige belangen draait de hele inrichting van Westerse
democratien. Daarom worden ze juist veracht door mensen die alleen hun eigen
belangen of ideologien willen laten tellen.
Waarom zie je dat als iets bijzonders?

Ik ben overigens van mening dat je CNN wel erg gemakkelijk van propaganda
beschuldigd. Ze zijn waarschijnlijk partijdig, maar dat is nog iets anders
dan propaganda bedrijven. Propaganda bedrijf je als je doelbewust de zaken
anders voorstelt dan ze zijn ten einde een politiek doel te dienen.
Met je beschuldiging ontken je dus dat er bij CNN onafhankelijke
journalisten werken.
Ik zou daar wel eens wat bewijzen voor willen zien dan.

vr gr

FvJ