Leon Kuunders on Wed, 13 Feb 2002 15:15:02 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Globaliseringsmiddelpunt : de multinationalestaat

Klopt. Je kunt je echter afvragen of het mogelijk is het kaf 'eenvoudig' van
het koren
te scheiden. 'Elk voordeel heb z'n nadeel' zullen we maar zeggen.

> Het zijn gewoon domme melkkoetjes - wellicht goed voor de staatskas
> maar verder van geen betekenis voor onze nationale economie.

Och, misschien kunnen we met het aldus verdiende geld wel de wachtlijsten in
de gezondheidszorg verminderen. Of de salarissen in de kinderopvang
verhogen.

<< Nederland is gewoon een bedrijf. Een firma die een bepaald uitgaven
patroon heeft en er alles aan doet om er voor te zorgen dat de inkomsten dit
niveau benaderen, liever nog overstijgen. Nou nog een CEO aan de top en een
succesvolle IPO en we zijn allemaal rijk. Hoeft er helemaal niemand meer te
werken. Handig. Kunnen we het land niet verkopen in plaats van verkwanselen?

De vraag lijkt uiteindelijk of de handelaarsmentaliteit die we hebben valt
te verenigen met de sociale zorgstructuur waarin we onze maatschappij hebben
gegoten.

Misschien wel niet ...

-L.