Károly Tóth on Wed, 13 Mar 2002 14:02:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Over de rol van ontwerpers.

> het jaar 2001, Rotterdam culturele hoofdstad, is zaal de Unie grotendeels
> gesloten
> geweest. De daarvoor verantwoordelijke Rotterdamse Kunst Stichting (RKS)
> kan worden
> opgeheven.

gezien, dat RKS een belangrijke adviesorgaan voor het kultureel beleid voor
Rotterdam is (zie www.rks.nl )
het opheffen van rks zou een regelrechte ramp worden, een zou ook een
culturele
machtsvacuum creeren.
niet voor nix word RKS door LR aangevallen. dat vacuum zou dan opgevuld
worden
door meer dorpsdichters, e.d. Langleve dee lokzak Stadspartij Rotterdam.

zie programma LR:

en dan adieu voor grootstedelijke allures, wat ook voor LR lief is.
> Rotterdam groeit langzaam toe naar een stad met grootstedelijke allure,
> bijvoorbeeld
> architectuur en een grote verscheidenheid aan cultureel leven.

Door o.a. de adviezen van RKS heeft nu rotterdam een veel gevarierdere
culturele aanbod, en een betere marktpositie van kunstenaars en designers.
zie Rotterdamse Kunststichting cultuurplanadvies 2001-2004.

mijn voorstel:
1. vragen LR wat zij er in plaats van rks hebben bedacht, want ik vind de
argument van LR een nogal mager One Liner.
2. lobby bij de, HM de Media, de VVD, de D66, ook bij LR voor RKS. Zij
hebben ten slotte de macht.
3. niet de Fout van Melkert nog een keer maken.
4. don't panic :) het zijn ook mensen, en niet de as van de kwaad.

de alternatiev:
1. DIG IN or RUN!
2. Neefbaar Lederland

groeten k'roy

zero g artlab rotterdam
Károly Tóth
karoly.toth@xs4all.nl
www.xs4all.nl/~are
zero g artlab rotterdam is an independent art-lab.
The lab is in an evolving process of exchage
with initiatives of individuals and institutions,
based on mutual sympathy.