Karoly Toth on Wed, 4 Dec 2002 00:47:02 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] ZEROGLAB ROTTERDAM - bijdrage NRC Discussie > Kunst: product of levensbehoefte? - 22:42 3-12-02

Hoi Martin,

hoe gaat het?

ik heb het natuurlijk jouw verhaal al gehoord, maar ik heb ook anderen
gehoord, en de humus die misschien een tijd
goed was voor kunst, begon te stinken, en er werdt misbruik van gemaakt. Als
een nobele gedachte [ik ken natuurlijk een paar uit mijn tijd in Hhongarije
:)], welke dan ook,
te lange tijd, en klakkeloos, en mechanisch, in praktijk wordt toegepast,
zonder kritisch kijken, het lijkt misschien mooi van buiten, maar
wordt hol van binnen.

net als de WAO, en andere sociale voorzieningen, FNV, BBK, etc. Ik ben
natuurlijk absoluut NIET tegen een sociaal beleid, maar het duurt in
nederland veel te lang tot er iets wordt 'gecorrigeerd', en altijd te laat.
Lees je nog kranten?

BBK > ik heb net gisteren met een oud BBK man gesproken en ik zei dat de
traditionele vakbobden bijvoorbeel vertegenwoordigen maar mannen boven de 40
jaar. De man zei dat vrouwen willen geen leidende rol in vakbonden. Ik vond
het een nogal flauw antwoord. Er moet dan natuurlijk een nieuwe organisatie
komen, of de verouderde organisatie moet zich vernieuwen. En snel. En niet
paleizen bouwen van het geld van de leden. toch?

De hele linie zit scheef. De politici vertegenwoorden de mensen niet, en de
vakbonden de werknemers. De ICT heeft geloof ik niet eens een CAO, Om niet
te spreken over de kunstenaars. Vind je het niet gek? De vroegere directeur
van de V.A. was trouwens ook heel dicht bij de vakbonden als ik het nog goed
weet.

En dan kunnen die clowns die zich politicus durven noemen, hun gang gaan.
Net als die het laatst plaatvervangend Mussolini. tjakkaa!
Wil je wachten tot er een Srebrenica veteraan generaal b.d. de boel aanpakt?
:-)

b.t.w. how's life ? lang niet gezien.

grtnx -k