martin sjardijn on Wed, 4 Dec 2002 00:59:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] ZEROGLAB ROTTERDAM - bijdrage NRC Discussie > Kunst: product of levensbehoefte? - 22:42 3-12-02

Karoly schreef:
> ik heb het natuurlijk jouw verhaal al gehoord, maar ik heb ook anderen
> gehoord, en de humus die misschien een tijd
> goed was voor kunst, begon te stinken, en er werdt misbruik van gemaakt.
Als
> een nobele gedachte [ik ken natuurlijk een paar uit mijn tijd in
Hhongarije
> :)], welke dan ook,
> te lange tijd, en klakkeloos, en mechanisch, in praktijk wordt toegepast,
> zonder kritisch kijken, het lijkt misschien mooi van buiten, maar
> wordt hol van binnen.

Humus ruikt ja, maar ik vind het een heerlijke lucht... het ligt er maar aan
hoe je het opvat!
Ga toch eens naar het bos dan merk je die belangrijke geur van rotting,
waarop immers
de mooiste paddestoelen groeien. :-). De natuur leert ons, zoals ook Spinoza
al redeneerde.

grt martin sjardijn