Karin Spaink on Thu, 5 Dec 2002 16:35:01 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Derde Kamer, weg met politieke partijen en een beter publiek debat

On 1-12-02 at 18:31, ReindeR Rustema kindly wrote:

> Op derdekamer.net komt een kieslijst met onafhankelijke kandidaten
> die 7 dagen per week in contact staan met hun achterban. Is dat eng?

Nee. Wat wel eng is, is een onsamenhangende club met goede
én mallotige ideeën. Stel dat ik Rons standpunten enorm goed
vind en op hem zou willen stemmen, maar van jouw ideeën gruw
- dan kijk ik wel uit om op Ron te stemmen, omdat ik maar
ééndertigste kans heb dat mijn stem op de lijst Derde Kamer
- als die club al een zetel haalt - inderdaad bij Ron
terecht zal komen en niet bij jou of bij een andere DK
kandidaat.

> Hoeveel vertrouwen hebben we in 'het volk'?

Dat is in dit verband hoegenaamd geen relevante vraag. De
enige relevante vraag hier is hoeveel vertrouwen je erin
hebt dat je eigen ideeën enigszins adequaat worden
weergegeven door een partij. Jouw partijbedenksel
_bemoeilijkt_ juist dat je stem belandt bij een kandidaat
van je keuze.

- K -

--

Since the day of my birth, my death began its walk.
It is walking toward me, without hurrying.