Irene van Schagen on Thu, 2 Dec 2004 09:45:20 +0100 (CET)

[Nettime-nl] Plicht tot ID? Slecht idee!

Uitnodiging:

22 December begint het kerstreces van kamer en kabinet. Wanneer zij in 2005
hun plek weer in zullen nemen is ondertussen de identificatieplicht van
kracht.

21 December is dus de laatste dag dat zij werken en wij nog zonder
identificatiepapieren op straat 'mogen' lopen.

Om deze tragische mijlpaal in de ontwikkelingen binnen mijn vaderland niet
ongemerkt voorbij te laten gaan, heb ik besloten om 21 december op het Plein
in den Haag met een groot geel koeienoormerk in mijn oor vreedzaam kenbaar
te maken dat en waarom het ingaan van de identificatieplicht mij over de
grens van burgerlijke ongehoorzaamheid dwingt.

Het volk is geen kudde, en ik kan mijn regering niet toestaan mij, mijn
landgenoten en onze toekomstige generaties als een koe te benaderen.

Koeien loeien, maar wanneer een mens "boe" zegt, dan uit hij/zij haar/zijn
mening.

Omdat wij hier in een land leven dat zegt de vrijheid van meningsuiting zo
hoog in het vaandel te dragen, zullen wij aan de voet van Willem de Zwijger
hoorbaar maken dat er nu lang genoeg gezwegen is

Ik heb de politie ervan in kennis gesteld dat ik daar zal zijn en al mijn
vrienden heb uitgenodigd.

Maar je hoeft natuurlijk niet eens een bekende van mij te zijn om die dag
als vriend door te gaan. Ik zal een hoop gele koeienoormerken maken, maar je
kunt natuurlijk ook je eigen versie maken wanneer je wilt helpen om het
plein geel te kleuren en met één stem onze mening kenbaar te maken. Als het
maar vreedzaam is!!!!!

21 december dus....op het Plein....tussen half acht des morgens en des zeven
uur des avonds.

No Big Brother Watching Over Us

Irene Hadjidakis

irenevans@hetnet.nl