Bas Van Heur on Tue, 15 Feb 2005 17:02:29 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

> In deze tijd waarin Nederland zoekende is naar normen, waarden en haar
> eigen identiteit, vind ik het uiterst ongepast om onze moedertaal te
> verloochenen.

Op het moment dat de roep om een nederlandstalige lijst tot dit soort
paniekerige reacties leidt, ben ik weg. Hou toch op met dat eeuwige gezeur
over moedertaal en normen en waarden. Als periferie-Nederlander voel ik
tenminste geen speciale band met die "moedertaal" en over welke normen en
waarden we hier spreken is me helemaal een raadsel: "gezelligheid" of zo?

Ik ben voorstander van een lijst die zich op de nederlandse situatie richt
en de nederlandse taal is daar een deelaspect van. Het simpele feit dat het
wel handig is om info te krijgen over activiteiten die op Nederlands
grondgebied plaatsvinden - vanwege reistijd - is echter een ander aspect.

Oftewel: ga gewoon losser om met de pragmatiek van alledag. Een engelstalige
mailing - omdat iets in het Engels wordt gehouden op Nederlandstalig
grondgebied - is dan geen enkel probleem. Of wil je dat soort activiteiten
verbieden??

> Ik begrijp werkelijk niet waarom ik zo weinig medestanders heb op dit
> punt

tsja... kennis van geschiedenis?

groet,
bas van Heur

editor / cut.up.magazine / www.cut-up.com
lecturer / institute of media and representation / utrecht university /
www.let.uu.nl/umr
journalist / kindamuzik / www.kindamuzik.net

--
DSL Komplett von GMX +++ Supergünstig und stressfrei einsteigen!
AKTION "Kein Einrichtungspreis" nutzen: http://www.gmx.net/de/go/dsl