Viola on Sat, 27 Oct 2018 09:21:44 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] op verzoek stuur ik dit naar de nettime lijst: Nicole zoekt connecties, help

Nicole Spit ( productdesigner en trendresearcher) exposeert op de Dutch
Design Week bij Manifestations met 'NeoBio', een visie op de invloed van
biotechnologie op productdesign.' Daarin geeft ze in een aantal
speculatieve designobjecten een toekomstbeeld van productdesign met
bijvoorbeeld levende cellen en waarbij DNA modificatie technieken worden
gebruikt.

Zij zoekt samenwerkingsverbanden om het project nog meer naar de
werkelijkheid te trekken en daadwerkelijk uit te voeren.
Nicole 'Bijvoorbeeld met biolabs of universiteiten waarbij we verder
onderzoek zouden kunnen doen om mijn projecten daadwerkelijk te
realiseren. Bv levende cellen te laten communiceren met electronica. Om
ze aan te sturen en te manipuleren en om er informatie uit te halen.'

Ook denkt ze dat haar project geschikt kan zijn voor musea of
kennisinstituten , 'Ik denk aan bv Museum Boerhave in Leiden, Teylers of
Naturalis. Natuurwetenschappelijk. Bv voor tentoonstelling waarbij ze
toekomst van dieren of genetische manipulatie inzichtelijk willen maken.
', aldus Nicole

Ze kan ook lezingen geven of gastlessen geven. (Waarbij ze enkele van
haar objecten me zou kunnen nemen als praatstuk)

Nog te zien bij Manifestations tijdens de Dutch Design Week 20-28
oktober in het Veemgebouw, 9e verdieping, Torenallee 100 (ingang bij de
liften aan de zijkant van het Veemgebouw.)

Voor meer info:
I : http://art.studiodaarheen.nl
E: nicole@studiodaarheen.nl
T: +31(0)611582754