Michael van Eeden on Fri, 19 Feb 1999 21:12:04 +0100 (CET)

RE: nettime-nl: Oproep voor Deelname aan Tweede Int. Browserdag (20 mei 1999)

Marja Oosterman:
> Maar die deginers werken nog wel eens voor nop, die programmeurs enz.
> kunnen overal minimaal 100 per uur verdienen. (goede designers ook
> natuurlijk ;-))
>
> Probeer maar eens goede softwareontwikelaars te vinden op no cue no pay
> basis..

Ik snap niet helemaal waar je naartoe wilt, Marja. Ik zie op het internet
een overtuigend bewijs van dat programmeurs heel graag samen willen werken,
dat ook doen, en er geen geld voor vragen. Sterker nog: dat het ondertussen
een knap succesvol concept blijkt te zijn. Zie sites als Slashdot en
Freshmeat waar waanzinnige hoeveelheden software dagelijks gepubliceerd
worden, gratis inclusief source; ook browsers, tekstverwerkers, en zelfs
hele operating systems. Er is op dat gebied verschrikkelijk veel gaande,
allemaal met gesloten beurzen. Ik denk eerlijk gezegd zelfs dat het
interessant zou zijn om te kijken of je het 'Open' concept niet ook zou
kunnen toepassen op andere gebieden.

De internationale browserdag is nou juist vanuit de vormgeving gedefinieerd
omdat het interessant is om te zien wat vormgevers vinden van browsers en
operating systems. Om goede ideeen naar boven te laten borrelen en aan een
groot publiek bekend te maken. Ik ben er absoluut van overtuigd dat
vormgevers met goede ideeen en nerds met goede ideeen juist op dit soort
'rare' bijeenkomsten bij elkaar komen. Nu ligt de focus wat meer op de
vormgeving, bij 'Wizards of OS' in Berlijn binnenkort wat meer op de
techniek.

open groet,

Michael van Eeden - mieg@waag.org
Nerd
Maatschappij voor Oude en Nieuwe Media

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder