natasha gerson on Wed, 7 Apr 1999 13:47:15 +0200 (CEST)

nettime-nl: aanvulling oproep

gekomen. Het Rode Kruis deelt dekens en voedsel uit, Kerkeninaktie is als
eerste op de moeilijkste, bergachtigste grensgebieden van Macedonië aangekomen.
geïnterviewd. Weer heb ik geen 'menselijk geluid'over haar lippen horen
komen, in tegenstelling tot correspondenten en hulpverleners, die zich
realiseren dat vriendelijkheid en respect toch wel de bottom line zijn in
situaties als deze. Mevrouw Herfkens praatte over bedragen, en zelfs over
investeringen en leningen.
een parade van demissionere betweters aanschouwen, in wiens verhalen de
honderdduizenden vluchtelingen/ gedeporteerden alleen zijdelings figureerden
als een soort logistiek subprobleem van de oorlog.
vanuit het zijbankje dat blijkbaar voor vrouwen was gereserveerd terwijl er
alleen heren aan de tafel mochten plaatsnemen, stelde allerbelangrijkste
vraag in deze: 'Hoe gaan we er voor zorgen dat er niet weer een generatie
met haat opgroeit'. Maar voor die kwestie was geen tijd, liever had men het
tot slot over de mogelijkheden die de Apache-helikopters gaan bieden.
van vluchtelingen in de noodkampen. Zelfs daar is het nog altijd niet
genoeg. Inmiddels zijn 40 mensen aan uitputting en ontbering gestorven.
en met de mensen die hen onderdak verlenen, is schimmig.

--
* Verspreid via nettime-nl. Commercieel gebruik niet toegestaan zonder