Dan Masca on Tue, 7 Dec 2004 15:50:01 +0100 (CET)

Re: Fw: [Nettime-ro] Din putzul gindirii academice...

Buna ziua ,
nu inteleg ce fel de conflict este acolo ?
Am citit niste pareri , cu lucruri care erau bune si altele care trebuie
corectate .
Cu oameni care au facut si fac scoala si altii care au decis ca nu mai
merita continuata in anumite conditii .

Este logic ca nu am vazut pe nimeni certindu-se si se spun lucruri pe care
toata lumea care detine putina logica le
intelege foarte usor .
Suntem departe de scolile valoroase , dar exista sperante ca in jurul
anumitor profesori , combinat cu experienta unor studenti care au sansa de a
studia afara si care se intorc in Ro , valoarea scolii si a absolventilor de
scoala sa creasca si sa se apropie putin .

Lucrez in IT&C si sunt asociat intr-o firma care a angajat doi absoventi din
generatii diferite ai Academiei de Arte din Cluj , deci sunt in mod direct
interesat ca scoala din Ro din domeniu sa creasca si este un lucru
imbucurator ca apare o astfel de dezbatere  intr-un cotidian ce se doreste a
fi altfel .

Este clar ca dialogul este necesar si acesta ar trebui sa aiba la baza
logica .
Supararile si discutiile ca de ce si pentru ce nu cred ca ajuta pe nimeni .

Si pentru ca sunteti oameni specializati pe fotografie si lucrati cu
imaginile .
As dori sa va intreb ce anume ati face in locul meu :
- actionar intr-o firma care face mai multa programare decit grafic design ,
sunt economist si cu ceva cunostiinte de informatica
- firma localizata in Targu Mures ( oras puternic pe fotografie , exista un
renumit club foto ) , dar care nu are scoala de arte la nivel de academie
- in care se afla un proaspat absolvent de fotografie de la Cluj, ce isi
cauta de lucru in domeniu

Intentia de a forma a echipa de "imagine" exista , dar nu exista know-how.
Intentia de a lucra cu un absolvent tinar exista , dar ce anume ar putea
face o firma mica astfel incit daca face o  investitie intr-un artist
fotograf sa ajunga sa isi scoata investitia ?

Desi nu sunt foarte multe firme de design si care folosesc imagini create si
de fotografi , niciodata vreun profesor de la vreo academie de arte nu a
trimis vreun email sa intrebe ce nevoi ar exista si ce ginduri au niste
oameni care vor sa construiasca cite ceva in "catunul" in care au ales sa
traiasca . "Catun" aflat in Romania .

Domnului  zirist de la Cotidianul i-as recomanda , ca sa isi cumpere un
reportofon care inregistreaza direct in format mp3 , iar interviurile luate
si care nu pot fi publicate din lipsa de spatiu sa pe puna online pe situl
cotidianului , astfel incit cei interesati de interviul complet sa poata sa
il acceseze .

In acest fel se poate rezolva elegant problema cu trunchierea subiectiva a
unor interviuri prea mari .
Sau o alta metoda ar fi : se stie cit cuvinte aveti alocate ca si spatiu si
cereti cerlor intervievati sa va dea raspunsul scris in maxim x cuvinte
disponibile .

In fine , nu cred ca discutiile care duc la certuri inutile ajuta la ceva .
Dar va garantez ca am inteles cum sta treaba prin scoala romaneasca si stiam
de la alti absolventi de arte .
Partea buna  este ca sa inceput comunicarea si dezbatrea problemei , partea
proasta este ca pe o lista de specialitate ca aceasta oameni inteligenti si
educati se cearta din prima .

Dan MASCA