Revista Art-hoc on Sun, 27 Feb 2005 13:24:17 +0100 (CET)

[Nettime-ro] Interviu cu Marina Abramovic: "Orice rahat era consideratperformance"

Intr-un interviu acordat publicatiei "Kommersant"(26.02), dupa o conferinta tinuta la Galeria Tretyakov din Moscova, artista Marina Abramovic - invitata de organizatia CEC ArtsLink - relateaza despre experinta cea mai cumplita traita intr-o performance ["Ritm 0"]: "Era in anul 1974. Am distribuit celor prezenti diverse obiecte cu care acestia erau indemnati sa imi provoace durere sau placere, finalul a intervenit in  momentul in care m-am pomenit cu un revolver indeptat spre mine. Arma incarcata o lasasem cu buna stiinta, si daca as fi fost impuscata trebuia sa accept acest lucru. Performance - nu e o intimplare stradala, in care am nimerit fara voia mea, tot ce se intimpla imi asum cu buna stiinta; orice emotie pe care o traiesti ca public, fie mila, compatimire, revolta - este exact ceea ce vrea si iti transmite performerul".

Cind a fost intrebata despre istoria si perspectivele acestei arte, Abramovic a raspuns: " Performance art a debutat in anii '70, si era o epoca in care s-au cele mai proaste performances, caci toata lumea vroia sa practice acest gen de arta. Orice rahat era considerat performance. In anii' 80  toti performerii mediocri s-au reprofilat pe pictura, si au facut o pictura mediocra, totul era indreptat spre piata, piata era omniprezenta, iar piata nu era deloc interesata de performance. Eu am plecat in desert - sa ma autonalizez, sa ma autoevaluez. Performance art a revenit in anii'90, dar sub alte forme - sub forma culturii de club, a teatrului, modei, dansului contemporan...Daca e sa urmezi moda asta inseamna sa imbatrinesti cit se poate de rapid, in timp ce consecventa promovarii propriei idei, mai devreme sau mai tirziu, va deveni actuala".

A intervievat criticul de arta Irina Kulik

SURSA:   http://www.gif.ru/themes/culture/abramovich/kommers/

---
Trimite cele mai frumoase felicitari virtuale prietenilor tai!
http://www.felicitari.ro