Gabriel Baldovin on Fri, 25 Nov 2005 12:19:31 +0100 (CET)

Re: Re: [Nettime-ro] Idiotul de consum

Daca  va  ingrijoreaza  gustul  ori  stilul  in  cazul  consumului  tot  nu  producatorii  sunt  de  vina,  ei  se  adapteaza  cu  inteligenta  pietei.

   Nu e vorba de vina aici. Si nici de stil sau gust. ci despre reactia fata de un mecanism social in care se include consumismul.

  Toata  lumea  vorbeste  cu  superioritae  despre  Hollywood,  dar  dincolo  de  anumite  realizari  de  exceptie,  chiar  productiile  comerciale  pline  de  clisee  sunt  mult  mult  mai  putin  manipulatoare  decat  grosul  filmelor  sovietice  sau  mai  idioate  decat  filmele  indiene  -  mai  multe  decat  la  Hollywood  -  produse  la  Bombay.

   Mda. Sunt mult mai putin manipulatoare decat cele sovietice (nu trebuie uitat si argumentul glontului care intregea tacamul). Dar cele de la Hollywood sunt multe rau...

     Solutia  este  educatia  consumatorului,  scoala  de  exemplu,  asa  cum  am  mai  spus.  .

   Am crezut one day si eu asta, si m-am trezit profesor. Educatia nu poate face chiar nimic. Cu atat mai mult cu cat e dirijata tocamai de factorii de care vorbeam...

 Un  manifest  ca  cel  de  Vineri  este  mai  pueril  decat  o  reclama  pana  si  la  capitolul  -  profund  -  al  finalitatilor

   ..Pueril, dar cel mai mare fluviu are si el un izvor. Mic dar decisiv

  http://www.baldovin.as.ro/theoretic.html