Rob Coenen on Tue, 15 Feb 2005 18:12:31 +0100 (CET)

RE: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

Beste Paul en anderen,

Deze discussie verdoezelen door de aangeboorde problematiek weg te schuiven
door mij indirect een gebrek aan 'pragmatisme' te verwijten, ha daar trap ik
lekker niet in.

Pragmatisch lijkt mij juist Josephine Bosma's "Nederlands eerst, Engels
daarna." Dit is geen nationalistisch dogma maar een uiterst handzame
vuistregel om met 'de Nederlandse situatie' om te gaan.
Dit in tegenstelling tot het klakkeloos accepteren van louter en alleen
Engelstalige berichten op nettime-nl.

Het is werkelijk niet te bevatten wat men zich bij het uiten van enige
kritiek op het gebruik van onze taal op deze lijst; er wordt getwijfeld aan
mijn verstandelijke vermogens, historisch besef, kennis van de Engelse taal
en erger nog, mijn eigen woorden worden (bewust?) verkeerd geïnterpreteerd.

Wie niet wil inzien dat louter Engelstalige berichten op een Nederlandse
mailinglijst toch wel een beetje raar is, of mij gemakshalve verkeerd wil
begrijpen en liefst als nationalistische digitale dorpsgek weg wil schuiven,
prima - maar ik werk in elk geval niet mee aan het ondermijnen van de
Nederlandse identiteit.

-ROB