Jos Horikx on Wed, 16 Feb 2005 18:26:51 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Taming urban monsters: Mexico City

At 23:20 15-2-2005 +0100, Bas Van Heur wrote o.a.:

>Wat ik me zelf afvraag is in hoeverre dit ook te maken heeft met een
>'verwatering' c.q. uitwaaiering van het thema 'nieuwe media' / 'net-cultuur'
>in andere gebieden. Andreas Broeckmann stelde b.v. tijdens de afgelopen
>Transmediale de vraag of het festival ook over vijf jaar nog wel een reden
>tot bestaan zou hebben, aangezien het veld steeds minder te definieren viel
>c.q. het veld zichzelf niet meer als een gemeenschap waarnam, iets wat
>midden jaren negentig wel nog het geval was.

>Welke consequenties nettime-nl hier uit zou dienen te trekken? Ik weet het
> [...]

Volgens mij zoekt iedereen het veels te ver.

Waar het om gaat is dat je op internet moet kunnen vinden wat
je wilt, en dat dat alleen maar mogelijk is als men zich conformeert
aan wat de charters etc van de verschillende lijsten en groepen te
melden hebben. Als de juiste groepen niet bestaan dan ligt er een
mooie taak te wachten: richt er zelf een op!

"Ons" charter zegt er o.a. het volgende over:

"Ook is het absoluut niet de bedoeling toch weer Engelstalig
   materiaal via nettime-nl te gaan verspreiden. Het is 'dutch
   only', met de nadruk op nieuw, hoogwaardig materiaal. "
( http://www.nettime.org/cgi-bin/mailman/listinfo/nettime-nl )

Ik snap eigenlijk niet goed hoe hier onduidelijkheid over kan
bestaan.

Met vriendelijke groet,

JH