Nictoglobe on Tue, 6 Mar 2012 20:51:55 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Vacature: lector Creative Business, Hogeschool Rotterdam

Moet me even van het hart:

onderstaande tekst leest alsof het een uitrol is van een operatie die immuun en resistent is voor elke kritiek op de beoogde manier van invulling van het 'dynamische beroepsveld' en de daaraan verwante 'forse economische en sociale problemen' en de beoogde doelstelling i.e. "het realiseren van de transitie naar een dynamische kenniseconomie"

Een soort NEP 5 jaren plan zoals opgang deed in de late 20er jaren van de vorige eeuw na de machtsovername door Lenin en zijn bolsjewistische handlangers

Ik vraag me dan ook af welk bureau - niet door 'autonoom werkende kunstenaars' en/of 'media ICTers' bemand - deze wervende tekst heeft geleverd.

of moeten we er vanuit gaan dat de tijd waarin kritiek een sturende en innoverende invloed op de maatschappelijke relevantie van deze en aanverwante beroepspraktijken had, voorgoed opgeofferd is aan het schrikbewind van de huidige generatie neo-liberale technocraten, zoals we onder anderen ook hebben kunnen constateren bij de vorming van de nieuwe regeringen in Griekenland en Italie en dichter bij huis de wending naar een meer dictatoriale vorm van machtsuitoefening door de voormalige arbeiderspartijen

Kortom, wie naait nu wie een oor aan?

Andreas Maria Jacobs (autonoom kunstenaar en media ICTer)

http://nictoglobe.com
http://burgerwaanzin.nl

Sent from my eXtended BodY