Stijn Wuyts [deCURSOR] on 27 Sep 2000 10:18:56 -0000

[Nettime-nl] Re: Small is beautiful

Beste Menno,

> Voor een artikel en een lezing ben ik op zoek naar URL's van websites die
> voldoen aan het adagium 'small is beautiful'. Dus geen grote, zware
> bestanden die met een trage verbinding hemeltergend langzaam binnenlopen,
> maar kleine, elegante sites die met een minimale hoeveelheid data een
> maximaal effect bereiken.

Misschien is het niet helemaal wat je zoekt, maar het idee is er wel:
http://www.decursor.com/Nieuwsflash/index.html?274l05
Het is een artikel uit ons e-zine deCURSOR over een wedstrijd om de knapste
en leukste website te maken van maximaal 5 kilobytes groot. Het is
verbazingwekkend hoeveel informatie, interactiviteit en knap design je in
amper 5 KB (waarbij zelfs een gewone telefoonlijn een breedbandaansluiting
lijkt) kan stoppen. Persoonlijk erger ik me ook dood aan design-sites die
kwistig omspringen met afbeeldingen en (erger nog) Flash-animaties.

Groeten,

Stijn Wuyts,
redactie deCURSOR

http://www.decursor.com