Jaap Meijers on Wed, 9 May 2001 14:05:55 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] RE: E-zines zijn dood, leve de e-zines!

Hallo,

>Erg nobel, maar ik zou me er toch niet goed bij voelen als ik er
>gemeenschapsgeld zou zitten doordraaien, in de hoop dat mijn
>Internetpublicatie succesvol zou worden. Je kan subsidies geven voor film,
>radio of andere kunsten, maar gezien het beperkt aantal echt goeie
>Nederlandstalige e-zines, zie ik subsidies voor elektronische publicaties
>niet goed zitten.
>Het grootste probleem vormt inspiratie, pas daarna is geld het probleem. En

Nu internet een en al commercie geworden is, en de onderdelen zonder
winstverwachting afgestoten zijn (usenet), moeten dan ook de e-zines nu
geprofessionaliseerd worden? Bij Alt0169 heeft men het dan geloof ik over
'doodsubsidieren'.

>dat geldprobleem moet opgelost worden door reclameregiebureau's, niet door
>de overheid. Er moet een mentaliteitswijziging optreden bij uitgevers,
>reclamebureau's en adverteerders. Pas daarna kunnen een paar
>Nederlandstalige e-zines echt professioneel en winstgevend worden.

Moet dat dan per se?? Brrr.

>Groeten,
>
>Stijn Wuyts,
>deCURSOR (http://www.decursor.be/)