Marja Oosterman on Fri, 28 Sep 2001 13:51:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] evolutie

At 12:09 28-09-2001 +0200, Richard schreef o.a.:

>Zie de wereld als een bedrijf, durf dat eens. Het management
>is grotendeels in handen van het westen, hoedanook. Er is
>
>Het bedrijfsleven heeft ons ook geleerd dat "beter" door de
>mensen zelf moet worden ingevuld. Je kunt je alleen maar
>(nog efficiënter) committen als er een stukje van jezelf
>inzit. Ik snap werkelijk niet dat op mijn organisatie na,
>niemand een dergelijk geluid breeduit -- want alleen dan
>effectief -- laat horen. Onbegrijpelijk.

mooi betoogje, Richard

er zijn echter heeeeel veel organisaties die geluiden als dit van jou laten
horen..
En wat is breeduit?
Hoe doe jij dat dan, breeduit?

Ik denk dat ieder weldenkend mens een stukje commitment heeft laten zien en
nog doet wat hij/zij kan. Dat ieder op eigen wijze iets doet, al is het
maar in eigen kring erover praten.
En ik denk dat alle beetjes helpen.
Of dat nu is of je op de pagina's die je als persoon of organisatie ter
beschikking hebt dingen te zetten die aan het denken zetten
of vredeswakes houdt, met duizenden meditatiegroepjes op een afgesproken
tijdstip 'licht en liefde'zendt, demonstratief de straat op gaat..

Ik wil toch maar eens herinneren aan die inmiddels vaak zo verguisde kreet;
-verander de wereld en begin bij je zelf.
(denken dat je de enige bent die iets doet/denkt/weet/ziet/voelt is altijd
een misvatting, een uiting van ego)

Kun je meer dan dat? en daarover zo duidelijk mogelijk zijn?
Mensen aan het denken zetten met wat je te melden hebt?
Je stem laten horen en zoeken naar wegen om gelijkluidende stemmen te
bundelen zodat je daarmee meer kracht geeft aan al die stemmen?

(buiten beschouwing latend elke andere weg vanwege geweldsaspecten daaraan
en mijn overtuiging dat geweld met geweld beantwoorden nooit een einde aan
geweld zal maken)

Groetjes,

Marja

<http://www.dan.nl/>De Agenda van Nederland bundelt, schakelt en
koppelt...
omdat er meer is dAN E-commerce...

kopij per E-mail:  redactie@dan.nl

Uitgave: St. NoPapers, digitale uitgeverS... virtualiter sedert 1988
Tel.: 030-2544519 (ma t/m vrij 11-16.00 uur)