Vlad Nanca on Tue, 7 Dec 2004 11:54:57 +0100 (CET)

[Nettime-ro] articol cotidianul

Pentru ca textul din Cotidianul a fost trimis pe lista ma vad nevoit sa fac niste precizari. Asa cum le-am scris si redactorilor de la Cotidianul imi pare rau ca m-am lasat dus de nas din nou de acest Marius Stefanescu. Mi-a ciopartit raspunsurile si a folosit exact ce-i convenea astfel incat sa-i iasa lui bine textul. Dupa ce ca se generalizeaza si se vorbeste despre Universitatea de Arte intr-un articol in care toti cei intervievati au leagtura exclusiv cu Sectia Foto Video, culema e ca se ataca aceasta sectie practic singura din universitate din care "au plecat" mai devreme sau mai tarziu decat trebuia niste artisti care fac altceva decat un job trist in publicitate. Ceea ce Marius Stefanescu nu intelege este ca tocmai in urma celor invatate la FotoVideo Ioana Nemes, Stefan Cosma, Gontz si cu mine am reusit sa ajungem la bursele, rezidentele si scolile din occident.
As mai vrea sa spun un lucru pecare Razvan Ion nu-l stie pentru ca n-are de unde. Sectia Foto video chiar a avut profesori invitati si artisti invitati. Iosik Kiraly este unul dintre cei mai importanti artisti romani si practic in jurul lui s-au format multi dintre artistii tineri din Bucuresti. Mai mult decat atat, de anul asta tot la Foto Video este profsor Alexandru Patatics, u alt artist foarte important care este extrem de apreciat de studentii de-acolo.
Un lucru e sigur, in Universitatile de arta din Romania lucrurile nu merg deloc bine. Exista insa exceptii iar acolo unde sunt cativa artisti/profesori care fac niste eforturi atunci exista si rezultate. Nu cred ca e doar o intamplare ca artistii tineri din Bucuresti au avut majoritatea contact cu Sectia Foto Video si Iosif Kiraly si artistii tineri din Iasi au avut contact cu Matei Bejenaru.
Inc-o data imi pare rau ca Marius Stefanescu n-a inteles bine cum stau lucrurile...

Vlad Nanca

Calea Grivitei 39, Apartament 8, Sector 1, 010703 Bucuresti ROMANIA
Tel +40 21 6504452   /  Fax +40 21 3121311  /  Mobile +40 723 240434

www.2020.ro