Jeroen Bosch on 8 Dec 2000 21:42:26 -0000

Re: [Nettime-nl] PS op 'ad hominem'

wrote:

> [...]
was nog gewoon
'onbenul' als kwalificaties van
neemt altijd gelijk. Driewerf

opponenten fascistische idee-en
door mijn betoog te scharen
verliezen altijd. Ze hebben

> Oorlogen, ruzies, schelden, ze beginnen meestal
door een ander aan te zien
> voor wat'ie niet is, te horen wat er niet wordt
gezegd en te lezen wat er
> niet is geschreven.
> Hierboven staat een leugen, dat weet de
schrijver. Mijn excuses aan de
> medelezers op deze lijst, want die is niet
bedoeld voor goedkoop gekibbel.
> Ik meldde me af van deze lijst, dan is direct de
eigenlijke aanleiding om
> lelijke woorden - de persoon in kwestie - te
hanteren, weggezuiverd. Weer
> scoren!

Lelijke woorden, wegzuiveren, leugens en scoren,
ik citeer lukraak en dan afmelden. Van deze lijst.
Is dat scoren?

Voor het eerst sinds tijden komt de Net.Time list
tot leven. Dat wil zeggen, naast doorgeefluik voor
PC-persberichten, soort van, dreigen er opeens
diverse discussies te ontstaan. Puur en alleen
omdat FvJ schijnbaar wat knuppels in het
hoenderhok gooit.

Na een paar keer heen en weer meldt Olsthoorn zich
weg te zuiveren, hoewel daar op zich geen enkele
aanleiding toe is. 'Gekibbel' over en weer gaat
ook ergens over, althans zou ergens over kunnen
gaan. Dat is geheel en al aan de kibbelaars en aan
diegenen die zich inmengen in het altoos
voortkibbelende gesprek. Niet dat ik denk dat er
een eindeloze thread over 'fiets', nee, 'mijn
fiets', nee, 'toch mijn fiets' moet ontstaan, maar
een openbaar heen en weer is naast uiterst amusant
ook informatief. Afhankelijk van de argumenten.
Een simpelweg terugtrekken voldoet niet.

Terugvallen op al dan niet kleine stukjes tekst,
eerder geschreven, is effectiever en
indrukwekkender.

Jeroen Bosch
http://www.alt0169.com