Anneke Auer on Sat, 5 Jun 2004 13:04:33 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: Critical Art Ensemble

Ik heb Steve Kurtz en de andere leden leren kennen als een volkomen
onschuldig groepje aardige kunstenaars. Er is echter (nog) geen sprake van
"een georganiseerde poging om kritische kunstenaars in de VS het zwijgen op
te leggen." Tenminste, dit is naar mijn kennis het eerste bericht van een
kunstenaar die slachtoffer is geworden van de Amerikaanse 'Patriot Act'.

Het drama van Steve Kurtz is er echter niet minder om. Alles werd in werking
gezet na een telefoontje van Steve naar 911 omdat zijn vrouw onverwacht in
haar slaap overleden was. Mijn vrees is, gezien het ondemocratische
rechtssysteem in Amerika dat op 'deals' met het OM gebaseerd is, dat Steve's
enige gelegenheid om dit te verwerken in de gevangenis zal zijn.