geert lovink on Thu, 3 May 2001 00:35:56 +0200 (CEST)

Re: Internet-debat. was: [Nettime-nl] censuur

> De term kennisnetwerk heeft naar mijn mening propagandistische trekjes,
het
> impliceert iets waarvan in werkelijkheid helemaal niet duidelijk is of het
> wel bestaat. Het is - op z'n best - een belofte.

vind ik ook hoor, francesco
als ik het woord kennis of knowlegde
hoor wordt ik ERG wantrouwig.
erg veel projecten met die naam zijn
ronduit frauduleus en zijn op z'n best
leeg. ze produceren a. geen kennis
en leveren b. (vrijwel) geen bijdrage aan
het verhogen of verbreden van het
onderwijspeil. zo zie ik dat (van dichtbij).
wat de kennis mafia probeert te doen
is zich te onderscheiden van de
(gangbare) informatiestromen. in
de trant van: kennis voor weinigen
(het liefst NIET via open internet) versus
informatie voor velen. heel vaak wordt
kennis in een strategische zin gebruikt.
iets dat je hebt en het liefst niet met
anderen deelt. daarom ben ik in het
algemeen wantrouwig over (exclusieve)
kennis en meer voor (algemeen